Hoe een saai logo toch kan boeien

Hoe een saai logo toch kan boeien

27-12-2011 08:27 Laatste update: 28-04-2018 20:15

Het logo van de Deutsche Bank is weinig sprankelend. Maar als 48-delige marionettenpop van driehoekjes is het fascinerend om naar te kijken.

Het lijkt wel een 3d-projectie of zelf helemaal digitaal gevormd, maar het kunstwerk The Brandspace van ART+COM en Coördination Berlin is een constructie van 48 driehoeken die vastzitten aan kleine draadjes.

Het saaie logo van de Deutsche Bank vormt de basis, maar al snel verandert het in draden en golven die in niets meer doen denken aan het originele beeld. Elk driehoekje wordt met drie touwtjes bestuurd als een marionettenpop. Met de wateranimatie en het doordringende sounddesign is de beleving compleet. De installatie staat in het hoofdkwartier van de Deutsche Bank in Frankfurt am Main.

ART+COM deed eerder een vergelijkbaar project in het BMW-museum, waar bollen de vormen van een auto aannamen.