Instagram nu ook in Nederland gestart met tonen reclame

Instagram nu ook in Nederland gestart met tonen reclame

30-09-2015 08:22 Laatste update: 27-04-2018 21:01

Bedrijven kunnen vanaf vandaag ook in Nederland op Instagram adverteren. Reclames kunnen zowel foto's als video's zijn.

"Met Facebooks beste technologie qua advertentie-infrastructuur is het nu mogelijk voor adverteerders om op Instagram gerichter mensen te bereiken, rekening houdend met hun interesses en voorkeuren – of het nu om mode, sport, auto’s of eten gaat", zo meldt het sociale netwerk.

In Nederland is Instagram begonnen met het tonen van advertenties van Heineken, Unilever, Toyota en Tommy Hilfiger. In de Verenigde Staten was KLM één van de eerste adverteerders. "Met speciaal ontwikkeld beeldmateriaal nam de vliegtuigmaatschappij mensen mee naar de mooiste bestemmingen", aldus Facebook.

De advertenties op Facebook komen in de vorm van foto's of video's, waarvan laatstgenoemde maximaal dertig seconden kunnen duren. De reacties van gebruikers zijn vooralsnog vrij negatief, die hun ongenoegen over het zien van reclame in de reacties onder advertenties uiten.

Lees ook:

Instagram op weg naar de 1 miljard gebruikers?

Top 5: beste apps voor Instagram

Bright zit ook op Instagram, volg ons voor kiekjes achter de schermen.

RTL Z