
Je Facebook-profiel is adverteerders 4,86 dollar waard
Als je op Facebook zit, haalde het sociale netwerk vorig jaar 4,86 advertentiedollars dankzij jou binnen.
Is dat te veel? De gemiddelde advertentieomzet per Facebook-gebruiker bedroeg vorig jaar 4,34 dollar. Een Europese Facebooker leverde iets meer op (4,86 dollar), een Amerikaanse gebruiker veel meer (9,51 dollar), terwijl adverteerders voor een Aziaat gemiddeld niet meer dan 1,79 dollar over hadden. De rest van de wereld doet het met gemiddeld 1,42 advertentiedollars per gebruiker nog slechter.
Vorig jaar leverde elke vier dollar omzet Facebook ongeveer een winst van een dollar op. In 2011 verdiende het bedrijf dus net iets meer dan een dollar aan jou, Europese Facebook-gebruiker. Is 100 dollar per gebruiker dan een goede prijs?
Maarten is op hoofdredacteur Erwin na de meest ervaren internetjournalist in de Bright gelederen. Hij heeft voor vrijwel alle grote sites gewerkt en doet dat nog steeds trouw bij Bright. Zijn hobby's zijn slapen en chocola eten. |
Reacties
De prijs is zwaar overrated. De mensen leren niets van bubbels en hypes.
De mens leert het idd nooit, <tulpenbollenbubbel>