Lowdi een van de Nederlandse genomineerden Webby Awards

Lowdi een van de Nederlandse genomineerden Webby Awards

17-04-2013 06:18 Laatste update: 28-04-2018 12:30

Teun van den Neste

Hollandse inbreng bij de 17de editie van de ‘Oscars van het internet’.

Op 22 mei worden in New York voor de zeventiende keer de Webby Awards uitgereikt. En daar zijn ook dit jaar genoeg Nederlandse inzendingen voor genomineerd.

De Lowdi bluetoothspeaker is genomineerd in de categorie Best Consumer Electronics Website en Best Visual Design – Aesthetic. Ze nemen het op tegen grote namen als The Verge en Google Chrome Web Lab.

Designbureau Tribal DDB Amsterdam is ook dit jaar met een aantal projecten genomineerd. Voor de KLM Be my guest-campagne kunnen ze winnen in de categorieën Tourism & Leisure en Integrated Campaigns. De Hitchhike with a like facebookactie voor Volkswagen die in Amsterdam werd ontworpen dingt mee in de categorie Best use of animation or motion graphics. Tribal DDB Amsterdam doet verder ook mee in de categorie Consumer Electronics & Services met hun The Sound of Creation campagne voor Philips. KLM zelf kan trouwens in de prijzen vallen voor hun online klantendienst.

Ook designbureau Wieden+Kennedy Amsterdam maakt dit jaar kans op een Webby. In de categorie Branded Content is hun Crack the Case campagne voor Heineken kanshebber. Ook is Wieden+Kennedy Amsterdam als bureau genomineerd in de categorie Corporate Communications.

In de categorie Entertainment zien we de Metropole Tweetphony terug van Havas Worldwide Amsterdam. Daar konden twitteraars een partij noten tweeten die live door het Metropole orkest werden gespeeld. Verder maakt de app Anne´s Amsterdam van LBi Nederland kans op een prijs in de categorie Education & Reference.

Stemmen op de Nederlandse (of andere) genomineerden kan voor de publieksaward, de Webby’s People’s Voice Awards. Stemmen kan tot 25 april. Alle genomineerden vind je terug in een mooi overzicht op de website van de Webby Awards.