BMW gaat augmented reality inzetten in showroom

BMW gaat augmented reality inzetten in showroom

Update: 27 april 2018 om 00:24
PRAAT MEE!

BMW lanceert binnenkort een app waarmee auto's op een smartphone te bekijken zijn via augmented reality.

Wanneer de app precies te downloaden is, is nog onduidelijk. "Dat gebeurt nadat de pilot is afgerond", zegt een woordvoerder. In Nederland doet de Utrechtse BMW-dealer Ekris mee aan de test. 

In de eerste pilot van de app zijn alleen de elektrische modellen i3 en i8 in de app te bekijken. In eerste instantie wordt hij nog getest in de showrooms zelf. "Je kunt dan bijvoorbeeld zien hoe gekozen interieur eruit ziet", zegt de woordvoerder. De informatie is vervolgens te delen op social media of met de autodealer.

De binnenkant van de wagen is natuurlijk net zo belangrijk als de buitenkant, dus daarom is het ook mogelijk om de autodeur te openen om er even in te gaan 'zitten'. De weergave zou zo echt zijn, dat mensen even bukken wanneer ze in de auto 'stappen'. Zodra de app ook te downloaden is zit even snel spieken op de wc van kantoor er niet in: de auto is in ware grootte virtueel te zien dus je hebt de ruimte nodig om eromheen te lopen, blijkt uit het persbericht. 

Google Tango

De app wordt gemaakt met de Google Tango-technologie. Er is drie jaar aan de app gewerkt. Het project is een pilot en daarom alleen te downloaden in de eigen appstore van Google: Google Play. Binnen een 'paar jaar' moet de rest van de Android apparaten ook geschikt zijn voor de verkoop-app.

Video