
Man opgepakt voor gooien molotovcocktails naar Google-kantoor
Een man die ervan overtuigd is dat hij door Google in de gaten wordt gehouden, is opgepakt wegens het gooien van brandbommen.
De man wordt verantwoordelijk gehouden voor drie aanvallen op het hoofdkantoor van het zoekbedrijf. Hij zou daarbij ook hebben geschoten, meldt persbureau Associated Press. Op 19 mei gooide de man, Raul Murillo Diaz, twee molotovcocktails naar een gebouw van Google. De brandbommen belandden bij een Google Street View-auto. Hoewel het voertuig zelf geen vlam vatte, brak er in de buurt wel een brandje uit.
De politie vermoedt dat Diaz ook bij twee latere incidenten is betrokken. Op 4 juni was er opnieuw sprake van brandstichting. Bij die gelegenheid werden er ook vijf kogelgaten aangetroffen in de ramen van het Google-kantoor. Op 10 juni slaagde de aanvaller er in om een zelfrijdende Google-auto in de as te leggen (Google ontkent dat het om een zelfrijdende auto ging). Op veiligheidscamera's was bij alle incidenten dezelfde SUV te zien.
Diaz, die werd opgepakt toen hij van plan was een vierde aanval uit te voeren, heeft tegenover de politie inmiddels erkend dat hij verantwoordelijk was voor alle incidenten. Naar eigen zeggen was Diaz boos omdat hij het gevoel had dat Google hem in de gaten hield.














