Nintendo brengt 'binnen een paar jaar' films uit

Nintendo brengt 'binnen een paar jaar' films uit

Update: 27 april 2018 om 06:36
Praat mee!

Zien we straks Mario en Zelda op het witte doek? Mogelijk wel: Nintendo wil films maken.

Nintendo is in gesprek met verschillende bedrijven om films 'en andere content' te gaan ontwikkelen, gebaseerd op de bekende games. Dat heeft CEO Tatsumi Kimishima tegen de Japanse krant Asahi Shimbun gezegd. De gesprekken zouden nog in een vroeg stadium zijn, maar Kimishima hoopt dat de eerste films binnen vijf jaar verschijnen.

In het verleden is er wel eens geëxperimenteerd om films te maken van de game-series. Het leidde in 1993 tot de filmflop Super Mario Bros (met een score van 4/10 op IMDb en 15 procent op Rotten Tomatoes). De Nintendo-films die de komende jaren moeten verschijnen, zijn waarschijnlijk niet real-action, maar worden helemaal geanimeerd.

Populaire personages

Het is nog geheim aan welke films Nintendo zit te denken. "We willen een IP kiezen die bij veel mensen populair is", zegt hij. "Maar ik kan niet zeggen of het Mario is - alleen dat we iets pakken dat bekend is." Vorig jaar schreef The Wall Street Journal nog dat Netflix aan een tv-serie werkte van The Legend of Zelda, maar dat heeft Nintendo altijd ontkend.

De komende tijd kunnen we een aantal nieuwe smartphone-games van Nintendo verwachten, waaronder spellen die op Fire Emblem en Animal Crossing gebaseerd zijn. In maart 2017 presenteert de Japanse speelgoedfabrikant de NX-console, de 'opvolger' van de Wii U. Volgens Kimishima wordt dat 'een heel nieuwe manier van spelen, met een grotere impact dan de Wii U'. Al zal dat niet heel moeilijk zijn, want die console verkocht slecht.

Video