
NY Times stuurt 300.000 kartonnen VR-brillen naar abonnees
In samenwerking met Google stuurt de New York Times volgende maand 300.000 Google Carboard VR-brillen naar de trouwste abonnees.
Volgende maand publiceert The NY Times 'Seeking Pluto's Frigid Heart', de virtualreality-ervaring die de kijker meeneemt naar Pluto. Daarvoor hebben de kijker uiteraard wel een VR-bril voor nodig. De NY Times zal volgende maand 300.000 kartonnen Google VR-brillen aan zijn trouwste online abonnees sturen. De graad van trouwheid wordt bepaald door de duur van het abonnement. Niet iedere abonnee krijgt dus een VR-bril opgestuurd.
Dat neemt niet weg dat iedereen van virtueel over de dwergplaneet Pluto zweven zolang je maar over een één of andere VR-bril beschikt. Je zal dan de NY Times nytvr app voor Android of iOS moeten downloaden.
Onlangs testen we in Bright TV al een stel VR-brillen die je voor een paar tientjes kunt kopen: