
Klantenservice-test XS4ALL: 'Die persoonlijke aandacht is geweldig'
Onlangs vroegen we XS4ALL-klanten onder onze lezers om de Klantenservice van de provider op de proef te stellen. XS4ALL wordt jaar op jaar uitgeroepen tot meest klantvriendelijke provider van internet, digitale tv en bellen, maar is dat terecht? Als we mogen afgaan op de reacties van de Bright-lezers is dat zeker zo. Tijdens de test werden ze door de Klantenservice goed geholpen.
De Bright Insiders kregen een aantal challenges. De eerste was om contact op te nemen met de Klantenservice van XS4ALL om te bekijken hoe goed ze geholpen werden. Daarbij konden ze kiezen om een paar technische vragen te stellen, bijvoorbeeld of de internetsnelheid beter kon of hoe het komt dat het WiFi-signaal in huis niet elke kamer bereikt.
35 procent sneller
XS4ALL-klant Bas Kierkels nam de proef op de som en belde naar de provider met de vraag of zijn internet sneller kon. "De medewerker gaf gelijk een compleet pakket met dingen die hij ging nakijken", schrijft hij. "Dat vond ik opvallend goed. Zo keek hij naar gepland onderhoud waardoor de snelheid omhoog zou kunnen gaan en hij las meteen het modem uit." Dit is een groot verschil met zijn vorige provider. "Die weigerde te kijken naar de snelheid en gaf aan dat het niet sneller kon", schrijft Kierkels. "XS4ALL keek wel en gaf aan dat het wel degelijk beter kon. Sindsdien is mijn internet 35 procent sneller. Die persoonlijke aandacht is geweldig."
<drupal-entity data-embed-button="afbeelding" data-entity-embed-display="entity_reference:media_thumbnail" data-entity-embed-display-settings="{"image_style":"liggend","image_link":""}" data-entity-type="media" data-entity-uuid="4f0e47bd-9e69-4898-b26c-f68179985569"></drupal-entity>
Nieuwe netwerkadapter
Soms kan de Klantenservice na testen constateren dat er nieuwe apparatuur nodig is. Dat gold bijvoorbeeld bij Bright Insider Rudie Korvemaker. Hij belde XS4ALL, omdat zijn tweede tv-aansluiting in huis stoorde. Deze werkt met een draadloze netwerkadapter via zijn stopcontact. Nadat de Klantenservice verschillende testen had uitgevoerd kon hij de gebruikte netwerkadapter inruilen voor een nieuw exemplaar. "Ben erg prettig te woord gestaan door de medewerker en hij nam ook alle tijd om het op te lossen."
Beter WiFi op alle plekken in huis
Slecht WiFi-bereik in sommige delen van het huis is een veelvoorkomend probleem. De Klantenservice kan daarbij helpen. Zo kreeg Bright-lezer Tristan van der Laan na een telefoontje met XS4ALL een beter bereik in zijn slaapkamer en keuken. "Tien minuten geholpen door een vriendelijke jongen, en gelijk overal vol bereik. Daar doen we het voor!"
Natuurlijk is er niet altijd direct een oplossing, maar ook dat is goed om te weten, stelt Bright Insider Peter Siebelink, die betere WiFi op zijn zolder wilde. "Na kort overleg bleek dat ik er al genoeg aan gedaan had, maar dat het leggen van een kabel de oplossing is voor het bereik in mijn nieuwbouwwoning." De goede hulp en vriendelijke toon van de Klantenservice van XS4ALL kon de deelnemers aan deze test erg bekoren. Aan deze eerste challenge hebben meerdere Bright Insiders zelfs een betere WiFi-bereik of een snellere verbinding over gehouden. Volgende week de tweede challenge.
Promotion