
Eerste Indruk: Bose SoundLink around-ear II draadloze koptelefoon
Een redelijke klinkende koptelefoon, maar de Bluetooth-koppeling werkt beter met smartphones dan met computers. En hij is aan de dure kant.
De Bose SoundLink around-ear II zit over je oor en dat is comfortabeler. Hij gebruikt NFC en Bluetooth voor een snelle en makkelijke verbinding. Ook komen gesproken notificaties en meldingen binnen. Je kan hem gebruiken als headset om mee te bellen. De accuduur is 15 uur en hij wordt geleverd met een kabel.

Verbinding: goed met telefoon, matig met de laptop
Het pairen met de telefoons waarmee we hem hebben getest (de Samsung Galaxy Edge+ en de HTC Desire 626) ging zonder problemen. Met de computer daarentegen iets minder. Bij Windows 8.1 ging het verbinden niet automatisch. Daar zou je specifiek de drivers moeten installeren. Met Windows 10 ging het beter, maar het ging alsnog moeizaam. En als het eindelijk lukte, dan was de verbinding nog steeds slecht. Het geluid haperde af en toe, alsof de bluetooth niet goed werkte.
Dat kan natuurlijk ook aan mijn computer liggen en niet aan de headset. Echter ging het pairen met een iMac op kantoor ook lastig. Met een Macbook van een collega werkte het daarentegen weer wel goed. Wisselend succes, dus.
Het grote voordeel
Als hij goed werkt, is de draadloze verbinding behoorlijk fijn. Zelf heb ik namelijk een hekel aan kabels. Maar het is wel vervelend als de batterij leeg is. Gelukkig houdt de accu het lang vol en heb je altijd nog de aux-kabel.
Daarnaast werkt de headset prima. Telefoontjes komen goed binnen en het contact werkt ook prima. Je hoeft je telefoon niet te pakken en dat scheelt ook weer. Bovendien is het erg grappig als de voice-over de namen van je vrienden probeert uit te spreken.
.jpg)
Het geluid klinkt vrij aardig, maar of deze koptelefoon echt 279 euro waard is de vraag. Bij een vergelijkende test met andere koptelefoons in de winkel bleek dat het geluid van Bose weinig verschilde. Voor een lagere prijs kun je ook goede muziek hebben met een andere draadloze koptelefoon. Ook jammer is dat deze koptelefoon geen 'noise cancellation' heeft.
Lees ook:














