Bright Ideas 036: Social media in actie voor vluchtelingen

Bright Ideas 036: Social media in actie voor vluchtelingen

Update: 27 april 2018 om 21:32
PRAAT MEE!

Duizenden mensen vluchten voor een beter bestaan. Connectiviteit speelt een belangrijke rol tijdens de reis, maar ook bij particuliere initiatieven die via social media hulp bieden.

"We hebben het geld en het gereedschap om waar te nemen wat er gebeurt in de wereld én om bij te dragen aan het oplossen van problemen. Social media dragen bij aan het ontwikkelen van een collectief geweten. Daardoor ontstaan initiatieven en worden ze fanatiek gesteund. De overheid en de grote hulporganisaties lijken in verhouding steeds langzamer te gaan. Minder pragmatisch, minder gedreven en minder relevant."

Lees het hele artikel in Bright Ideas, onze tweewekelijkse weekendbijlage, leesbaar op elk scherm. Een jaarabonnement kost 24 euro voor 24 edities.
Dit artikel is ook los te lezen via Blendle.

Verder in Bright Ideas 036:

Apple TV: appen in plaats van zappen

Niet zenders maar apps staan straks centraal op je tv. Zo ziet Apple de tv-toekomst. We testten de nieuwe Apple TV in San Francisco.

Duurzaam denim uit het lab

De nieuwste mode-innovaties komen van biologen, scheikundigen, programmeurs en engineers. Algoritmes, garnalenextract, waterloze verfmethodes - ze dragen bij aan de nieuwe generatie duurzame spijkerbroeken. Dit zijn onze favoriete denims-uit-het-lab.

Elektrisch vervoer door doe-het-zelvers deel 2: Elektrische Kever

Wie een passie heeft voor elektrisch vervoer wacht niet op betaalbare modellen en bouwt er zelf een. In deel 2 van deze mini-serie: de elektrische Volkswagen Kever uit 1973 van Menno Schilder (38).

Video Vault: Mars-mensen en mysterieuze machines

Eens in de maand verzamelen we de beste internetvideo’s voor je. Ben je meteen weer bij.

Bright Ideas is onze weekendbijlage, leesbaar op elk scherm. Een jaar lang toegang tot alle edities, en elke twee weken een nieuwe, kost 24 euro. De artikelen zijn ook los te koop via Blendle.

Video