
Eyeo is Apple net te snel af met AdBlock Browser voor iOS
Eyeo, het bedrijf achter het populaire Adblock Plus, is Apple net te snel af met zijn mobiele browser die advertenties blokkeert.
Daarnaast verklein je met de advertentievrije browser de kans op malware en gaat je batterij langer mee, stelt het bedrijf vooral dat bekend is van de browser-extensie Adblock Plus (meer dan 400 miljoen downloads).
Net als de desktopvariant Adblock Plus biedt de nieuwe mobiele browser gebruikers de keuze om alle advertenties te blokkeren of om bepaalde reclame wel toe te staan en je favoriete sites te whitelisten.
Net op tijd
De lancering van de iOS-versie van de Adblock Browser is net op tijd. In Apple’s nieuwe mobiele besturingssysteem iOS 9, dat woensdag officieel wordt gepresenteerd, krijgen iPhone-gebruikers sowieso al de mogelijkheid om bepaalde content te blokkeren in de standaardbrowser Safari.
Het zijn ontwikkelingen waar websites die afhankelijk zijn van advertentie-inkomsten, niet blij mee zullen zijn. Voor hen wordt het nog noodzakelijker om mobiele sitebezoekers te bewegen om gebruik te gaan maken van hun apps. Adblock Plus en iOS 9 leggen immers alleen de advertenties in de browser aan banden; in-app-advertenties blijven ongemoeid.
Lees ook:
Waarom Adblock Plus de maffia van het internet is (commentaar)
Commentaar: Hey AdBlock, bedonder niet de goeie, straf de slechte