Lange storing T-Mobile voor alle klanten voorbij

Lange storing T-Mobile voor alle klanten voorbij

Update: 27 april 2018 om 22:03
PRAAT MEE!

De grote storing bij T-Mobile die vrijdagmiddag begon is in de loop van zaterdag opgelost.

Medewerkers van T-Mobile hebben vannacht doorgewerkt aan de oplossing van het probleem. "Het probleem was helaas hardnekkiger dan in eerste instantie gedacht'', aldus een woordvoerder tegen RTL Nieuws.

De problemen begonnen rond 14.00 uur gistermiddag. Een deel van de klanten kon niet meer bellen of gebeld worden. Het probleem werd veroorzaakt door een storing in de software. Bellen met alarmnummer 112 kon nog wel. T-Mobile, dat ook het merk BEN voert, heeft in Nederland 3,7 miljoen klanten.

Mogelijk schadevergoeding

T-Mobile denkt na over een mogelijke schadevergoeding voor getroffen klanten. "We zijn ons ervan bewust dat onze klanten veel last ondervinden van deze storing. Natuurlijk buigen wij ons ook over een schadevergoeding", schrijft de provider.

De storing ontstond door een softwarefout in een van de datacentra. Daardoor werden de simkaarten niet goed gekoppeld aan het netwerk. "Op dit moment zijn we aan het uitwijken naar back-upsystemen, die momenteel aan het opstarten zijn. Dit opstarten houdt ook in dat alle data (SIM-gegevens van onze klanten) opnieuw ingeladen worden', schreef de provider op de site.

RTL NIeuws

Video