
Grote dip in verkoop gewone horloges na komst Apple Watch
De komst van de Apple Watch draagt bij aan de grootste daling van de verkoop van 'gewone' horloges sinds 2008.
Het aantal verkochte horloges daalde met maar liefst 14 procent, de grootste daling in zeven jaar tijd, meldt marktonderzoeker NDP Group. De Apple Watch zal nog veel marktaandeel winnen, zegt het bedrijf. "De komende jaren zullen daarom moeilijk zijn voor horloges van modemerken."
Vooral horloges tot 1000 dollar zullen veel concurrentie krijgen van de Apple Watch, denkt NDP, omdat een Apple Watch ook in die prijsklasse valt. Volgens hem was de daling in de prijsklasse tot 1000 dollar het grootst bij horloges tussen 100 en 150 dollar. Die werden 24 procent minder verkocht in juni.
Hoeveel Apple sinds de introductie op 10 april heeft verkocht is overigens onbekend, het bedrijf weigert de verkoopcijfers openbaar te maken. Volgens schattingen is driekwart van de verkochte smartwatches momenteel een Apple Watch.
bron: RTL Z
Lees ook over Apple Watch:
Eerste indruk: Bye bye Pebble, hallo Apple Watch
Eerste Apple Watch-update maakt betere apps mogelijk