
Blendle gaat lekker: al 100.000 gebruikers
De digitale kiosk is flink gegroeid nadat het vier maanden geleden van start ging.
Meer dan 100 duizend gebruikers voor Blendle dus, dat heeft mede-oprichter Alexander Klöpping aan NUtech gemeld. Sinds de dienst eind april van start ging, groeide Blendle pijlsnel van 12 duizend bètatesters naar ruim 100 duizend gebruikers. Daarvan heeft 20 procent inmiddels tegoed opgewaardeerd. Elke nieuw lid krijgt 2,50 euro tegoed van Blendle om artikelen uit kranten en tijdschriften te kopen en online te lezen. Deze prijzen variëren van 10 tot 80 eurocent.
Het lijkt erop dat de markt die Blendle voor ogen had toehapt. "We zijn geslaagd om een grote groep mensen, die tot nu toe niet of nauwelijks voor journalistiek betaalde, weer kennis te laten maken met de fantastische stukken die in kranten en tijdschriften staan", zegt Klöpping.
Nog geen winst
Inmiddels telt Blendle 14 kranten, 32 tijdschriften en twee online magazines (zeer spoedig 3 met Bright Ideas erbij), waarvan steeds nieuwe edities verschijnen. Van de publicaties zijn er vier internationaal. De dienst boekt nog geen winst, maar Blendle hoopt buitenlandse edities van de digitale kiosk op te zetten om in de zwarte cijfers te komen. Verschillende internationale media hebben al interesse in Blendle getoond. "We liggen voor op schema van gaan er vanuit dat we in 2017 winst maken", zegt Klöpping.
Lees ook: