Deze tv-reclame past zich aan jouw wensen aan

Deze tv-reclame past zich aan jouw wensen aan

Update: 28 april 2018 om 04:45
PRAAT MEE!

Dit tv-spotje is in de cloud gemaakt en tot het allerlaatste moment aan te passen.

Reclamekijken krijgt weer iets onverwachts. Last-minute commercials zijn tot op het allerlaatste moment voor uitzending aan te passen aan actualiteiten, het weer, trends of aanbiedingen.

Wehkamp is de eerste die met deze innovatieve reclame de ether in gaat. Zijn nieuwe televisiecommercials voor de najaars- en wintercollectie komen uit de cloud. De hoofdreclame werd gisteren uitgezonden, maar iedere volgende keer zal de commercial kunnen veranderen op basis van wat mensen online bezighoudt.

De last minute commercials worden mogelijk gemaakt door technologie van Cube Cloud van Diederik Veelo. “Zodra Cube de video heeft gerenderd, wordt hij geüpload naar een server van de zender. Die plukt hem ervan af op het moment van uitzending.”

Vooralsnog ziet Veelo vooral interesse van adverteerders met snel wisselend aanbod, zoals de reisbranche met snel wisselende prijzen. Een beetje meer variatie is welkom, en het zou mooi zijn als straks gepersonaliseerde advertenties mogelijk worden.