Nu ook met PayPal bestellen en betalen in Nederlandse horeca

Nu ook met PayPal bestellen en betalen in Nederlandse horeca

Update: 28 april 2018 om 04:45
PRAAT MEE!

Met de PayPal-app kan je nu op de eerste 1500 Nederlandse locaties, vooral horecazaken, direct bestellen en betalen.

Nederlandse klanten van PayPal kunnen vanaf vandaag met de mobiele apps van de betaaldienst op 1500 locaties in ons land bestellingen plaatsen en direct afrekenen. PayPal werkt hiervoor samen met de Nederlandse dienst MyOrder, dat al beschikbaar is op 12 duizend plekken.

Inchecken en bestellen

Met de PayPal-app kan je 'in te checken' op de locatie, momenteel vooral horeca, bioscopen en parkeermeters in de Randstad. Vervolgens kan je je bestelling invoeren op de virtuele menukaart, die is gekoppeld aan het kassasysteem. Je kan aangeven of je je bestelling wilt laten brengen (vul je tafelnummer, naam of opmerking in), of het zelf wil afhalen. In dat laatste geval kan je ook een ander tijdstip aangeven. Zodat je favoriete broodje bijvoorbeeld al klaarstaat bij de lunchzaak.

Nederland is het derde land in Europa waar PayPal het betalen via mobiele check-in lanceert. De PayPal-app vraagt je onder meer Bluetooth aan te zetten en een profiel foto toe te voegen waar horecamedewerkers je aan kunnen herkennen. Maar dit gebruiken de aangesloten zaken in Nederland momenteel nog niet.

MyOrder groeit

Gebruikers van de MyOrder-app zien op de ondersteunde locaties nu ook PayPal als betaalmiddel staan, naast Minitix, iDeal en creditcard. Later krijgen meer MyOrder-locaties de ondersteuning van PayPal, maar dit wordt geleidelijk uitgerold over het land.

Rabobank-dochter MyOrder telt ruim 200 duizend actieve gebruikers. De app zag het aantal downloads snel stijgen na een campagne met (vrij irritante) tv-spotjes met Humberto Tan. Eind dit jaar verwacht MyOrder 16 duizend aangesloten locaties te hebben. PayPal Nederland zegt ruim 1 miljoen actieve klanten te hebben.