
Yahoo kiest nieuw logo
Yahoo heeft een nieuw logo uitgekozen, nadat ze een maand lang diverse opties met het grote publiek hebben gedeeld.
Paars blijft de huiskleur en het eigenwijze uitroepteken staat nog steeds achter de naam, maar het design is strakker gemaakt dan het logo dat we al 18 jaar lang kennen. Op de blog van Yahoo is bekend gemaakt dat vanaf nu alle communicatie in de nieuwe stijl wordt gedaan.
Onder leiding van de nieuwe CEO Marissa Mayer heeft het internetbedrijf een weg van vernieuwing ingeslagen. Ze heeft doverse overnames gedaan, waaronder Tumblr, en trok afgelopen juli voor het eerst in twee jaar meer bezoekers in de VS dan Google. Afgelopen maand kondigde Yahoo aan dat bij de vernieuwing een nieuw logo bij nodig is. "In het afgelopen jaar is er sprake van een hernieuwd gevoel van doelgerichtheid en voortgang bij Yahoo en willen we alles doen om deze geest van innovatie te weerspiegelen. Terwijl het bedrijf zich snel ontwikkelt, moet ons logo - de essentie van ons merk - dat ook doen." In 30 dagen tijd passeerden allerlei varianten de revue op de site en social media van het bedrijf. Woensdagnacht is het uiteindelijke resultaat gepresenteerd.
Het logo van Yahoo is in de afgelopen jaren weinig veranderd, op een verandering van rood naar paars na in 2009. "We wilden een logo dat dicht bij onze wortels blijft (speels, paars en met een uitroepteken), maar tegelijkertijd de ontwikkeling van onze producten omarmt", zo schrijft de marketingmanager op de blog. De reacties op Twitter over de nieuwe look zijn tot dusver nog niet daverend.
In onderstaand filmpje kun je de totstandkoming van het logo bekijken.
<object width="405" height="255" data="http://www.youtube.com/v/agRxG-X_TEQ&feature" type="application/x-shockwave-flash"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/agRxG-X_TEQ&feature"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/agRxG-X_TEQ&feature"></object>