
Klant neemt wraak via gesponsorde tweet
Een boze klant van vliegmaatschappij British Airways heeft wraak genomen door gesponsorde tweets te kopen waarin hij zijn gram haalt.
Waarom zouden alleen bedrijven advertenties op Twitter gebruiken? Een ontevreden klant van British Airways nam wraak door promoted tweets te kopen waarin hij mensen oproept niet met die maatschappij te vliegen, omdat BA een 'verschrikkelijke klantenservice' heeft.
De man startte maandagavond eerst een stroom klaagtweets over British Airways na verloren bagage waardoor zijn Europese zakenreis was verknald. Ontevreden met het aantal retweets besloot hij er een reclamecampagne op Twitter tegenaan te gooien.
Hoeveel de man heeft betaald voor de tweet en hoevaak hij is gezien, wil hij later vandaag bekendmaken. Het conflict over zijn verloren bagage lijkt intussen nog altijd niet opgelost. Een hoge manager van BA-concurrent JetBlue noemt dit soort betaalde wraaktweets alvast een 'nieuwe trend'.
Via Twitter's self-service advertentieplatform kunnen mensen zelf promoted tweets kopen. Zelf ook op deze manier klagen over een bedrijf? Dat kan in Nederland nog niet, want Twitter Advertising ondersteunt voorlopig alleen promoted tweets in het Engels.