
BoooTube is YouTube voor louter stomme filmpjes
YouTube probeert je altijd de best beoordeelde filmpjes te laten zien, BooTube doet precies het tegenovergestelde.
Niet dat YouTube nou zo'n toonbeeld van kwaliteit is, maar het aanbod van de videosite van Google is tenminste nog gevarieerd. Waar je op YouTube nog een beetje moet zoeken om het allerslechtste boven water te krijgen, word je op BoooTube met belachelijke en dubieuze onzin van de bovenste plank overrompeld.
Het aanbod van BoooTube is ontzettend democratisch geregeld: filmpjes die de meeste downvotes op YouTube krijgen, komen op BoooTube trots bovenaan te staan. Huidige koploper is een campagnefilmpje van voormalig Amerikaans presidentskandidaat Rick Perry. In de reclame vraagt de republikein zich hardop af of homo's eigenlijk wel mensen zijn. Wie verder kijkt vindt onder andere waterdicht bewijs dat Eminem eigenlijk dood is en een openlijke oorlogsverklaring van een Justin Bieber-fan.
Bovenaan de site staan steeds weer nieuwe staff picks, handgekozen pulp die je gezien móet hebben. Zoals het filmpje waarin een Russische vrouw bij wijze van yoga baby's aan hun armpjes rondzwiert. Of een mooi voorbeeldje van de onverslaanbare Duitse hiphop. BoooTube is gemaakt door reclamebureau THEY, dat zowel in Amsterdam als het Indiase Delhi zit. Eén ding is zeker: als je op zoek bent naar filmpjes met de laagste kwaliteit op elk mogelijk denkbaar vlak, is het op BoooTube altijd prijs.