Twintig gewonden bij pr-stunt LG voor G2

Twintig gewonden bij pr-stunt LG voor G2

Update: 28 april 2018 om 10:57
PRAAT MEE!

Bij een marketingstunt van LG voor zijn nieuwe G2-smartphone zijn in Zuid-Korea twintig gewonden gevallen.

Ter promotie van zijn nieuwe smartphone G2 in Zuid-Korea liet LG heliumballonnen met daarin tegoedbonnen voor een gratis G2 de lucht in. Tijdens het speciale evenement 'G in the cloud' in hoofdstad Seoul gingen honderden ballonnen de lucht in. De hele actie bleek 'een beetje dom', want mensen in het publiek gingen de ballonnen met BB-guns neerschieten. De G2 is immers circa 650 euro waard.

Door de kunststofballetjes uit de BB-guns raakten twintig mensen gewond, schrijft de Korea Times. LG heeft zijn excuses aangeboden en belooft de medische kosten te vergoeden. LG zou maar twintig beveiligers voor het evenement in een park in Noord-Seoul hebben ingehuurd. Vergelijkbare evenementen die LG wilde houden zijn afgelast.

<object width="405" height="255" data="http://www.youtube.com/v/AWewOTjaef8" type="application/x-shockwave-flash"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/AWewOTjaef8"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/AWewOTjaef8"></object>

Video