
Facebook maakt embedden van berichten mogelijk
Een aantal geselecteerde sites, waaronder Mashable en CNN, hebben de primeur om Facebook-berichten te kunnen embedden.
YouTube begon er mee, Twitter heeft het al een tijdje en sinds gisteren kondigde Facebook het ook aan: het embedden van content. Om te beginnen op de pagina’s van CNN, Huffington Post, Bleacher Report, People Magazine en Mashable, zo meldt Facebook op de nieuwspagina.
Via de embedded post kan je reacties lezen, het bericht liken en delen. De likes en reacties worden gesynct met de originele post. Ook de pas geïntroduceerde hashtags zijn clickable een je kunt mensen direct volgen via de embedded post. Als je wilt reageren, word je wel doorverwezen naar de Facebook-pagina.
In de toekomst wordt het voor alle berichten die openbaar zijn mogelijk om ze te embedden. Net zoals bij YouTube en Twitter krijg je de HTML-code en plak je deze op je blog als post of als widget. Via de Developers-pagina kun je via een omweg al wel berichten embedden.
Deze stap was te verwachten: embedded tweets zie je veel terugkomen. Internetpublicisten zijn niet meer toegewezen tot korrelige printscreens (zoals bijgaand plaatje) maar krijgen met de embed een mooie rijke toevoeging aan de website.