
Subb.me: elke ondernemer zijn eigen abonnementsdienst
Subb.me laat ondernemers producten gemakkelijk in abonnementsvorm aanbieden, van sokken tot thee.
Het openmaken van een mooi pakketje is volgens de heren achter Subb.me en Curated heilig. Dit werd direct duidelijk na de lancering van Curated, de populaire abonnementsdienst met bekende bloggers (waaronder onze Erwin) die elk kwartaal iets tofs uitkiezen. Subb.me biedt eenzelfde dienst, alleen dan voor creatieve ondernemers die hun producten gemakkelijk via een abonnementsvorm aan willen bieden.
Met Subb.me kunnen ondernemers gemakkelijk en zonder investering een eigen verkooppagina creëren en simpel orders, klanten en betalingen beheren. Een alles-in-een-pakket. Onder andere Mensocks en Formocha, die respectievelijk kekke gekleurde sokken (25 euro per kwartaal) en een doos met speciaal geselecteerde thee (31,50 per maand) leveren, zijn al begonnen met de online dienst.
"Het is een combinatie van gemak, het krijgen van een leuk pakketje, het openmaken en de bijbehorende verrassing ", zegt mede-initiatiefnemer Rocco Stallvord. Bij Curated is het echt een verrassing wat de ontvanger krijgt, bij Subb.me heb je vaak wel een idee van hetgeen waarop je een abonnement neemt. Dat is ook het idee van Subb.me: je bouwt als ondernemer een duidelijke klantenkring op. "Als je een goed verhaal hebt bij de producten die vaker nodig zijn, heb je al een bedrijf."
Stallvord benadrukt dat Subb.me ook erg aantrekklijk voor merken of winkels is: "Sommigen hechten veel waarde aan een merk en vinden het heel leuk om daar iets van te ontvangen. Neem bijvoorbeeld Heineken: die hebben een enorm grote fanbase met veel liefhebbers die daar geïnteresseerd in zouden kunnen zijn." Kleine bedrijven en beginnende ondernemers zijn echter ook van harte welkom.
Subb.me verkeert nog in een testfase, maar geïnteresseerden kunnen zich hier aanmelden.