
Apple verwijdert tether-app na een dag
Een app waarmee iPhone-gebruikers onbeperkt konden tetheren, is na een dag alweer uit de App Store verwijderd.
Bij de introductie op maandag zat het er al een beetje aan te komen. Met de app iTether kon je de internetverbinding van je iPhone delen met een computer - zonder gedoe met jailbreaks of toestemming van je mobiele aanbieder. 'De kans is groot dat de app snel weer verdwenen is', voorspelde iPhoneclub al bij de introductie.
En inderdaad, binnen een dag besloot Apple de 11,99 euro kostende app weer uit de App Store te halen. Volgens Apple zou het programma een te grote belasting vormen voor de mobiele aanbieders.
'Ze boden ons niet de mogelijkheid om het probleem op te lossen', klaagt Tether, het bedrijf achter iTether. 'En dat terwijl we voor de introductie toch vrij duidelijk waren over wat de belangrijkste functie van onze app was en Apple nog enkele vervolgvragen stelde en een demonstratievideo aanvroeg.'
Tether bestrijdt dat de app een probleem zou vormen voor de netwerken van mobiele aanbieders. Het gemiddelde datagebruik via de app zou 200 MB per maand bedragen - inderdaad niet direct iets om wakker van te liggen als mobiele aanbieder.
Hoewel de software uit de App Store verwijderd is, kunnen de mensen die iTether hebben gedownload, het programma gewoon blijven gebruiken.














