Geen parkeerdeukjes meer met Ford

Geen parkeerdeukjes meer met Ford

Update: 28 april 2018 om 21:48
Praat mee!

Ford introduceert een elegante oplossing tegen parkeerschade. Een pop-up, maar dan fysiek.

Als ik een euro kreeg voor elke parkeerdeuk die iemand anders met zijn deur in mijn auto had gezet, had ik nu zeker 4 euro. De Door Edge Protector van Ford moet ervoor zorgen dat dat niet meer gebeurt. Er komt bij het openen van de deur een verborgen beschermingsstrip tevoorschijn, die als een stootkussen voorkomt dat de lak en carrosserie schade oplopen. Van de eigen auto, maar uiteraard ook die van de buurman, de benzinepomp of iets anders dat dichterbij blijkt dan ingeschat.

In 2012 komt de vondst beschikbaar op de Focus, een half jaar later op elke Chinese auto die te koop is. Het systeem klapt in binnen 60 milliseconde. Je moet je deur dus wel heel erg rap dichtslaan om de nieuwe gadget er klem tussen te krijgen. Mocht de beschermende rubberen flap verslijten, dan kun je deze net als een ruitenwisser vervangen.

Zie een hele lompe dame en een slecht opgevoed kind de vinding demonstreren in dit filmpje.

<object width="405" height="334" data="http://www.youtube.com/v/UQQwDY42zBQ" type="application/x-shockwave-flash"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/UQQwDY42zBQ"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/UQQwDY42zBQ"></object>

Video