
Designerkleding met vlekken
Dat ook schoonmaakmiddelen meer willen dan irritante commercials, bewijst Ariel met de Fashion Shoot.
Ariel heeft de term 'Fashion Shoot' wel heel letterlijk genomen in een recente campagne in Zweden. Bezoekers op hun Facebook-pagina konden designer kleding onderspuiten met vlekken. Via een interactieve installatie, die geplaatst was in een glazen box in het Centraal Station in Stockholm, konden gebruikers een vlek schieten. De Facebook-applicatie was direct gekoppeld aan een robotarm die een mix van ketchup, chocolademelk en jam kon spuiten.
Kreeg je het voor elkaar om op het juiste moment te schieten en een vlek te maken op het kledingstuk, dan werd deze van de lijn gehaald en gewassen. Het schone designer kledingstuk werd dan naar je huisadres gestuurd.
Ariel toont hiermee aan dat ze die vieze vlekken wel de baas zijn, en dat ze die zelfs op designerkleding durven af te vuren. Dit is natuurlijk heel wat anders dan nagesynchroniseerde commercials met moeders die zich geen raad weten met de grasvlekken van hun kinderen. De campagne werd ontwikkeld door Saatchi & Saatchi Stockholm en in totaal hebben ze duizend kledingstukken laten beschieten en weggegeven.
Het is een mooie manier hoe online en offline met elkaar worden gecombineerd. Zowel de online actieve gebruikers, als de offline toeschouwers op het station krijgen een demonstratie van het product. De opvallende manier zorgt daarbij ook voor flink wat buzz, zodat het ook buiten Stockholm bekendheid voor het merk oplevert.
<object width="405" height="334" data="http://www.youtube.com/v/ly5cdIRzYD4&feature" type="application/x-shockwave-flash"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/ly5cdIRzYD4&feature"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/ly5cdIRzYD4&feature"></object>