HOT100: Branding

HOT100: Branding

Update: 28 april 2018 om 21:48
PRAAT MEE!

Drie talenten uit de jaarlijkse HOT100 uitgelicht. Deze week van voetbalshirt en loungebank tot website voor dinosaurussen.

Op donderdag 15 september organiseert Virtueel Platform het jaarlijkse HOT100 event tijdens PICNIC 2011. De HOT100 zijn de meest getalenteerde en veelbelovende alumni van de Nederlandse kunstacademies, universiteiten en hogescholen op het gebied van media, kunst en digitale cultuur.

Bright stelt vijf weken lang elke maandag een aantal HOT100's aan je voor. Deze week deel 3, met de categorie Branding. Meer informatie over de HOT100 vind je op www.virtueelplatform.nl/hot100.

Bas van de Poel en Daan van Dam
Studeren Advertising aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam. Ze werken samen als een creatief team en sloegen de handen ineen voor de oprichting van Wonder Years. Beiden delen ze een passie voor het onbekende, het anders zijn. En in het weekend 'leunen ze graag achterover met een stapel goede Sci-fi romans en jaren zeventig porno.' Ze hebben ervaring opgedaan bij bedrijven als Achtung!, JWT New York, DDB en Boondoggle.

Momenteel zijn Bas en Daan de betekenis van het woord 'slapen' aan het herdefiniëren bij Crispin Porter + Bogusky. CP + B is een fabriek. Een fabriek die reclame, interactieve brand content en producten maakt. Er is geen assemblagelijn. Al het werk is op maat ontworpen en met de hand samengesteld. Samen zijn Bas en Daan een eigenzinnig team en hebben bijvoorbeeld geprobeerd om een baan bij een toonaangevend reclamebureau te scoren via Twitter. Een ander project van hen is Become a Legend - een 'interactief' t-shirt, dat Nederlandse voetballiefhebbers verenigde met het nationale elftal tijdens de 2010 FIFA World Cup.

Kelly van der Toorn
De studenten aan de ICT en Media-afdeling van de Haagse Hogeschool weten waarschijnlijk niet dat wanneer zij ontspannen op de loungebank in het studiegebied van de afdeling hangen, ze opéén van de succesvolle ontwerpen van Kelly van der Toorn zitten. Als lid van de studentenvereniging ontwierp ze in opdracht een nieuwe huisstijl. Kelly ontwierp onder andere video-iconen, posters, stickers en een nieuwe website. De ontwerpen waren zo'n succes dat Kelly werd gevraagd om de loungebank van de ICT-en media-afdeling te designen.

Kelly van der Toorn is onlangs afgestudeerd als Bachelor Communicatie en Multimedia Design aan de Haagse Hogeschool. In haar laatste jaar werkte ze als stagiair voor het werving en selectieburau RAVE-cruitment. Ze ontwierp een nieuwe website waarij sociale media een grote rol spelen. Het nieuwe ontwerp is gebaseerd op de uitkomsten van een enquête die ze hield onder IT-professionals. Voor het analyseren van de 750 reacties volgde zij een driedaagse cursus bij Qlikview.


Natalia Sanchez
Natalia is een media- onderzoeker. Naast haar werk voor de Academie legt ze voor het tijdschrift Unfold Amsterdam nieuwe samenwerkingsverbanden met projecten en bedrijven. Zij bezorgt het tijdschrijft met haar fiets door de stad en geniet van gratis kaartjes voor concerten en evenementen die ze daarvoor krijgt. Bovendien is Natalia fan van dinosaurussen. Haar persoonlijke project bestaat uit een website voor de dinosaurussen om hun verdriet te uiten over hun uitgestorven toestand.

Natalia heeft een achtergrond in literatuur en kunst. Eerder dit jaar behaalde ze haar masters diploma in Media Studies aan de Universiteit van Amsterdam. Als een media-onderzoeker is Natalia vooral geïnteresseerd in de kruispunten tussen emoties, lichamelijkheid en technologie. Voor haar afstudeerscriptie onderzocht ze hoe visuele en technologische strategieën worden gebruikt om het fysieke lijden in ruimtes zoals video-games te communiceren. Natalia maakt ook deel uit van de onderzoeksgroep AIM (Adventures in Multimodality). Ze deelt administratieve verantwoordelijkheden met Dr CharlesForceville voor de AIM blog.

Video