
Waar schijt de koe?
Het oude spelletje 'Waar schijt de koe?' wordt door Volkswagen en Hi nieuw leven ingeblazen.
Volkswagen in Noorwegen wilde graag aantonen dat de Golf BlueMotion heel erg efficiënt met zijn brandstof om gaat. Daarom vroegen ze aan mensen om in te schatten hoever de Golf op één tank kan rijden. Op de website kon je - door middel van een Google Maps en StreetView integratie - een locatie kiezen op de Noorse snelweg E6. Mocht de auto exact op jouw plek uitkomen, dan won je de auto.
<object width="405" height="334" data="http://www.youtube.com/v/GB84fiYr-Bw" type="application/x-shockwave-flash"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/GB84fiYr-Bw"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/GB84fiYr-Bw"></object>
Het principe lijkt op het oude 'Waar schijt de koe?' Ook wel 'Kak in je vakje' of 'Schijt je rijk' genoemd, aldus Wikipedia. Het is niet de eerste keer dat dit spelmechanisme wordt gebruikt in een campagne. Recentelijk gebruikte ook Hi dit voor het weggeven van kaartjes voor Lowlands.
Op de Facebook-pagina kon je een locatie kiezen voor je Lowlands-tentje. Mocht Woody daar zijn vlaai hebben gelegd, dan kreeg je een ticket voor Lowlands. Inmiddels zijn de winnaars bekendgemaakt.
Beide gebruiken hetzelfde spelmechanisme op een andere manier. Hi gebruikt het letterlijk door een koe in te zetten, Volkswagen geeft er net een andere draai aan. Allebei een kansspel, en goed zijn in wiskunde (hoewel sommige beweren dat dat met koeien zou kunnen) zal je daarbij niet zal helpen.
