Over de kop op Facebook

Over de kop op Facebook

Update: 28 april 2018 om 22:19
PRAAT MEE!

De ouderwetse foto van jezelf in de achtbaan, wordt door twee pretparken vervangen door polsbandjes die aan Facebook zijn gekopppeld. 

We zagen op Bright al dat een hotel op Ibiza bezoekers de mogelijkheid geeft al hun activiteiten direct te delen met hun vrienden op sociale netwerken, ook pretparken weten de weg naar sociale media te vinden.

Great Wolf Lodge in Washington, een groot waterfestijn-pretpark, geeft sinds kort alle bezoekers een polsbandje met RFID. Bezoekers koppelen hun polsband eenmalig aan hun eigen Facebook-account. Vanaf dat moment kunnen ze foto's die van hen gemaakt worden in bijvoorbeeld een wildwaterbaan direct op hun eigen prikbord plaatsen.

Luna Park in Sydney kwam met iets soortgelijks. Zij lanceerden 'My Experience', een systeem dat sms, e-mail, web en Facebook integreert en bezoekers de mogelijkheid geeft om hun ervaring direct te delen. Ook hier koppelen de bezoekers hun polsband, en dingen ze meteen mee in de 'Extreme-O-meter'. Dit geeft een ranking van alle bezoekers afhankelijk van het aantal achtbaanritjes ze hebben gemaakt en op Facebook hebben gepost. Ook bij Luna Park kunnen bezoekers foto's van achtbanen op hun profiel plaatsen. Tijdens hun bezoek krijgen ze speciale aanbiedingen via sms verstuurd. Aan het einde van de dag wordt een samenvatting verstuurd via e-mail met alle foto's en de positie binnen de Extreme-O-Meter.

<object width="405" height="255" data="http://www.youtube.com/v/Md8iAatlqhY&amp;feature" type="application/x-shockwave-flash"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/Md8iAatlqhY&amp;feature"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/Md8iAatlqhY&amp;feature"></object>

Video