Reviews op het grote scherm

Reviews op het grote scherm

Update: 28 april 2018 om 22:19
PRAAT MEE!

Domino's Pizzas houdt goed bij wat mensen van hun pizza's vinden en laat die reviews zien op Times Square. 


Met de Domino's Tracker Service kan een klant al langer van minuut tot minuut het bestelproces volgen. Van voorbereiden, bakken, de kwaliteitcheck tot bestellen. Je kunt zelfs zien wie jouw pizza op dat moment aan het maken is. Een nieuwe toevoeging aan deze tool is dat je als klant feedback kunt geven op je pizza. Zo kan de verkoper precies zien hoe goed zijn pizza scoort, en kan er eventueel wat verbeterd worden.

Omdat Domino's trots is op die reviews, heeft het bedrijf een campagne opgezet waarbij klanten met hun review op een Times Square-billboard kunnen komen. Ze krijgen een link naar de video als hun reactie langs is gescrolled. Natuurlijk maakte Crispin Porter + Bogusky bij deze campagne een filmpje, waarin twee store managers enorm verbaasd reageren dat hun naam langskomt. Om het filmpje vervolgens af te sluiten met een aanbieding voor een pizza.

<object width="405" height="334" data="http://www.youtube.com/v/W5Q2Y2ZQ-4Y" type="application/x-shockwave-flash"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/W5Q2Y2ZQ-4Y"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/W5Q2Y2ZQ-4Y"></object>

Reviews plaatsen is voor consumenten interessant. Daarmee zorgen ze dat de volgende keer hun product beter kan worden. Maar die consument - waar het toch allemaal om te doen is - is in het filmpje van Domino's nergens te zien. Het lijkt erop dat de reviews met name een soort populariteitscheck vormen van welke pizzabakker het beste pizza's bakt. Mijn review wordt niet onder mijn eigen naam opgeslagen. Heb ik de volgende keer een andere bakker, dan kan het zomaar zijn dat ik weer een flutpizza krijg. Het levert een leuk reclamefilmpje op, maar de consument wordt er niet direct beter van.

Video