Outdoorreclame kan ook nuttig zijn

Outdoorreclame kan ook nuttig zijn

Update: 28 april 2018 om 22:19
PRAAT MEE!

Schreeuwende abri's negeer je natuurlijk meteen. Sommige outdoorreclame kan echter ook best handig zijn. 

'Branded utilities' heet het bij reclamebureaus. Het is goed om als merk na te denken over iets wat relevantie biedt voor consumenten en niet alleen te vragen om aandacht. Met name online en mobiel schieten deze 'utilities' de grond uit. Bushokjes of andere outdooruitingen zijn er al om een boodschap te zenden, in het beste geval met wat interactieve elementen.

Maar er zijn ook nuttige outdoorcampagnes maken, zo bleek uit drie voorbeelden. Een Australische organisatie tegen huidkanker heeft bijvoorbeeld een abri gemaakt waarin meteen zonnebrand wordt gesampled. Mooi om mensen die zich iets aantrekken van de waarschuwing, ook meteen te helpen de daad bij het woord te voegen.

Macaroni & Cheese wil vertellen dat hun eten mensen goed helpt opwarmen, ook al is het enorm koud. Vandaar dat ze een enorme macaroni hebben neergezet die verwarmd was. Deze macaroni werd neergezet op de koudste dag in tachtig jaar in Green Bay’s Lambeau Field in Amerika.

Een andere nuttige én interactieve outdooruiting is die van Vitamin Water. Dat bedrijf zette abri's neer waarmee mensen via een usb-ingang hun mobiele telefoon of iPod konden opladen. Een goede manier om uit te leggen dat hun drankje je energie geeft.

Video