
Een nieuwe Old Spice-man
De oude Old Spice-man wordt weggejaagd door Fabio met wapperend blond haar.
Op Bright is al veel geschreven over Isaiah Mustafa, de Old Spice-man. De campagne leverde een verdubbeling van de sales op van het oudemannenluchtje. Ook werd met name het onderdeel van de campagne waarin Isaiah met persoonlijke berichten antwoordde, veel bekroond bij creatieve festivals. Hoogtepunt was voor mij de parodie van Sesamstraat.
<object width="405" height="334" data="http://www.youtube.com/v/zkd5dJIVjgM&feature" type="application/x-shockwave-flash"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/zkd5dJIVjgM&feature"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/zkd5dJIVjgM&feature"></object>
De man is echter niet meer het icoon van het merk. Zijn plek is ingenomen door Fabio. Deze man heeft blond, wapperend haar, en heeft heel veel behoefte om zijn spieren te laten zien of over een piano te rollen. Hij doet er alles aan om je Isaiah te doen vergeten, zelfs met hypnose.
<object width="405" height="334" data="http://www.youtube.com/v/XfkHG3XDmbA" type="application/x-shockwave-flash"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/XfkHG3XDmbA"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/XfkHG3XDmbA"></object>
Natuurlijk is Fabio ook actief op Twitter en Facebook, en heeft hij het nieuwe Google + ontdekt.
Fabio is niet echt een leuke vervanging van Isaiah, maar dat lijkt ook het idee er achter te zijn. Hoe meer hij probeert Isaiah uit de weg te krijgen, hoe meer mensen naar hem 'terug verlangen'.
Ik ben benieuwd wat de uitwerking van Fabio wordt. Ze zijn met Fabio geen nieuwe weg ingeslagen, maar bouwen voort op het succes van daarvoor. Of ze het voor elkaar krijgen over hun eigen succes heen te gaan, vraag ik me af.