
Gratis pudding voor chagrijnige twitteraars
Jell-O Pudding monitort emoticons op Twitter en geeft gratis pudding om mensen op te beuren.
Bureau Crispin Porter + Bogusky checkt op de site hoeveel mensen een :) of :( gebruiken in tweets. Op basis daarvan kijken ze hoe blij de wereld is. Op het moment dat het aantal ongelukkige gezichtjes boven de vijftig procent komt, gaan ze gratis pudding weggeven. Daar krijg je namelijk een vrolijk gezicht van, zoals je in de commercial goed kunt zien.
<object width="405" height="334" data="http://www.youtube.com/v/YyKhP6x0tXE&feature" type="application/x-shockwave-flash"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/YyKhP6x0tXE&feature"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/YyKhP6x0tXE&feature"></object>
Iedereen die tweet met :( maakt kans op een reply met een link naar een website. Als je daar verifieert dat jij degene bent die getweet heeft - en dus de blijdschap van Twitter naar beneden hebt gehaald met je chagrijnige tweet - krijg je een bon voor gratis pudding.

Het is een mooie nieuwe manier om producten te sampelen en tegelijkertijd een campagneboodschap over te brengen. Het systeem voelt wel heel erg geautomatiseerd. Het komt niet erg persoonlijk over. Ik hoop dat het bedrijf wel een kleine moderatie gaat doen op de verdrietige tweets. Iemand die net tweet dat hij iemand verloren is of zijn relatie over is, wil je toch niet een melig bericht sturen, dat hij of zij met een gratis pudding wel weer gaat lachen…