Dell wil helpdesk via Google+ Hangout

Dell wil helpdesk via Google+ Hangout

Update: 28 april 2018 om 22:50
PRAAT MEE!

Na de 'webcare' via Twitter lijkt het nu de beurt aan klantenservice per webcam op Google+ Hangouts.

Computerfabrikant Dell is van plan om zijn klantenservice uit te breiden naar Google+ Hangouts. Oprichter Micheal Dell is fan van de groepsvideochat binnen Google's nieuwe sociale netwerk en heeft de functie al meer dan tien keer gebruikt. Hij vraagt op zijn profiel op Google+ of klanten de Hangouts zouden willen gebruiken om te communiceren met de Dell-helpdesk.

De 300+ reacties zijn bijna allemaal razend enthousiast. Contact via webcam is natuurlijk persoonlijker dan per telefoon. En misschien durft die helpdeskmedewerker je minder snel af te schepen als hij je in de ogen kijkt?

Meerdere marketing- communicatie-experts zagen bij de start van Google+ meteen de potentie van Hangouts voor dienstverlening aan klanten. Videogesprekken zijn binnen Google+ snel te starten vanuit de browser. Bovendien biedt Skype groepsgesprekken in video niet gratis aan.

Voordat het zover is, moet Google eerst bedrijven officieel toelaten aan Google+, wat binnenkort gebeurt. Dell was trouwens enkele jaren geleden ook een van de eerste bedrijven die succesvol Twitter inzette als verkoopkanaal.

Video