
Like iets met een glimlach
Een knop indrukken is wel erg makkelijk. Macaroni & Cheese wil dat je laat zien hoe je lacht bij iets wat je leuk vindt.
Macaroni & Cheese (eerder zagen we dit merk al op Bright voorbij komen met een Twitter campagne) heeft een Facebook-applicatie ontwikkeld waarmee je content kan taggen met je glimlach, in plaats van dat je het een like geeft.
Met behulp van een browserplug-in kun je je favoriete links delen. Bij elke link die je wilt delen, voeg je met je webcam de glimlach toe die de content bij je opwekt. Zo verzamelt het merk allemaal content waar mensen om moeten lachen, en een fotoalbum met vrolijke gezichten. Dit past goed bij de pay-off van het merk 'You know you love it' en het logo van de glimlach. Hoe meer mensen een link 'smilen', hoe hoger deze in de lijst met populaire links op de Facebook app komt.

Het bureau Crispin Porter + Bogusky kan met deze campagne zeggen weer eens iets nieuws met Facebook te doen. Het oogt sympathiek en vrolijk, maar consumenten zullen weinig redenen hebben om hier heel snel en actief in te participeren. Een extra browserplug-in gebruiken, met als doel met je glimlach op een Facebook-appliatie van een merk te komen, is mischien wat te veel moeite. En zolang er weinig mensen participeren, heb je weinig reden om eens de meest 'gesmilede' links te gaan bezoeken.