Billboards met beestjes en plantjes

Billboards met beestjes en plantjes

Update: 28 april 2018 om 22:50
PRAAT MEE!

Billboards worden steeds vaker interactief, maar je kan interactiviteit ook zonder techniek bereiken.

Eerder lieten we op Bright een billboard zien waarop je een spelletje Pong kan spelen. Ook het integreren van QR-codes is populair om reactie bij voorbijgangers op te roepen. We zagen eerder voorbeelden van de integratie met Foursquare, zoals de versie waarin de voorbijganger direct hondenbrokken kreeg, of het billboard waar je kon doneren door in te checken.

WWF en Coca-Cola geven samen een andere dimensie aan interactiviteit. Ze hebben een billboard neergezet van ongeveer twintig bij twintig meter. Het billboard is volgezet met Fukien theeplanten, die ongeveer 13 pond CO2 per jaar kunnen opnemen. De planten zitten in potjes die gemaakt zijn van hergebruikte Coca-Cola flessen, en worden via een druppelsysteem van water voorzien. Terwijl de planten groeien wordt het silhouet van Coca-Cola zichtbaar.

Ook Artis geeft een nieuwe kijk op de term interactief billboard. Samen met bureau Dawn maakten zij een campagne om de geboortegolf in Artis te vieren. Door de stad heen werden billboards geplaatst met herbruikbare stickers - je kent ze wel van de achterramen van auto's - in de vorm van levensgrote babybeestjes. Iedereen kon de stickers van girafjes, pinguinnetjes of papegaaitjes weghalen en ergens anders opplakken. Zo werd het blije nieuws van de geboorte langzaam door de hele stad verspreid.

Artis babyboom from Dawn Amsterdam on Vimeo.

Video