Pitch je Tribal DDB concept bij Ogilvy

Pitch je Tribal DDB concept bij Ogilvy

Update: 28 april 2018 om 22:50
PRAAT MEE!

Reclamebureaus doen nog wel eens projectjes om PR te genereren. Die van Ogilvy en Tribal DDB blijken onverwacht een leuke combi. 

David Ogilvy, reclamelegende, zou dit jaar honderd jaar zijn geworden. Het bureau in China maakte daarom een iPhone applicatie waarmee je je concept kunt pitchen aan de man. Je start een nep telefoongesprek op (eventueel met FaceTime) en hij reageert op jouw verhaal door bijvoorbeeld te zeggen dat je terug moet komen als je goed bent in winnen. De verschijning van de man is wel nogal griezelig; je gaat bijna denken dat hij na zijn dood is gebalsemd.

Heb je geen ideeën om bij meneer Ogilvy te pitchen, dan kun je misschien gebruikmaken van de Wheel of Concept van Tribal DDB in New York. Het bureau haalt de moeilijkheid van concepten verzinnen weg, en vervangt het door een simpele draaischijf. Met het invullen van een merknaam, krijg je lukraak een PDF met een creatief voorstel voor dat merk.

Tenminste, je krijgt een onzinverhaal rondom één of ander buzzwoord, zoals QR-codes, crowdsourcing of community. In de visuals van de PDF is het logo van het merk dat je hebt gekozen, verwerkt. Voor mensen die zeggen betere ideeën te hebben dan uit de schijf komen, kun je solliciteren bij Tribal DDB.

Video