
Tweets over macaroni op tv
Kraft vraagt mensen te twitteren over Mac & Cheese, en maakt daar vervolgens een filmpje van.
Dat Twitter een graag gebruikte tool is voor reclamemakers, is duidelijk. Ondanks dat het nog steeds een klein aantal mensen is dat op Twitter produceert, gebruiken ze graag het logo in hun campagnes.
Kraft heeft voor zijn maaltijd Macaroni & Cheese bureau Crispin Porter + Bogusky de campagne 'Mac & Cheese TV' op laten zetten. Iedereen die in een bepaalde periode over Mac & Cheese twittert, krijgt de kans om met zijn of haar tweet op tv te komen. De scripts van de commercials zijn aangepast aan die specifieke tweets. Zo leidde de tweet ‘Eating mac n cheese cause I cnt sleep’ tot onderstaand filmpje. Zie overige films op hun Facebook pagina.
<object width="405" height="334" data="http://www.youtube.com/v/5aEUlobecG4" type="application/x-shockwave-flash"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/5aEUlobecG4"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/5aEUlobecG4"></object>
Kraft is niet de eerste adverteerder die tweets gebruikt om daarop volgend filmpjes te produceren. Het meest opvallende voorbeeld is natuurlijk de Old Spice man, die met een enorme snelheid videoreacties maakte op tweets die aan hem gericht waren. Die snelheid lijkt Kraft nog niet te halen.
Het lukt Kraft echter wel om de video’s op televisie te krijgen, in tegenstelling tot de video’s van Old Spice die alleen op internet werden verspreid. Ik denk echter dat het enorme aantal views van de Old Spice man niet snel geëvenaard zal worden door Kraft.