Twitter: adverteerders bij who to follow

Twitter: adverteerders bij who to follow

Update: 29 april 2018 om 03:29
PRAAT MEE!

Twitter heeft de stekker uit zijn verkoopkanaal @earlybird getrokken. Bedrijven kunnen zich gaan inkopen bij de rubriek 'who to follow'.

@earlybird

Tijdens een bijeenkomst in New York hield Twitter-coo Dick Costolo de mogelijkheid open om de dienst in de toekomst weer nieuw leven in te blazen, maar erg waarschijnlijk lijkt een wederopstanding van @earlybird niet.

Volgens Silicon Alley Insider is @earlybird onder meer geflopt omdat Twitter de dienst niet integreerde in de rest van zijn product: er waren alleen de tweets van @earlybird, verder niets. 'Daarmee was er geen enkel verschil tussen Earlybird en een vergelijkbaar Twitter-account dat door iemand anders was opgezet.'

SAI stelt verder vast dat de aanbiedingen die gebruikers kregen niet werden afgestemd op de mensen die ze volgden of de onderwerpen waarover ze twitterden.

Bij een nieuw commercieel project wil Twitter wel gaan inspelen op de interesses van Twitteraars. Adverteerders kunnen zich binnenkort gaan inkopen in de 'who to follow'-functie. Twitter belooft dat de suggesties voor adverteerders zullen aansluiten bij de interesses van gebruikers. Als de microblogdienst daarvoor dezelfde technologie gebruikt als voor de huidige 'who to follow'-suggesties belooft dat maar weinig goeds.

Overigens laat de Nederlandse tegenhanger van @earlybird zich niet ontmoedigen door het mislukken van de Twitter-dienst: @vroegevogel is vandaag van start gegaan met de Vijf Ontspannen Shopping Dagen - een soort tegenhanger van de Drie Dwaze Dagen.

Video