
Microsoft: e-mail nog lang niet dood
Je inbox is nu ook de hub voor alle sociale netwerken waarbij je bent aangesloten.
Maar is dat nou wel zo? Volgens Microsoft niet. Sterker nog: door de opkomst van sociale media wordt e-mail alleen maar belangrijker. 'Opvallend is dat de inbox het bindende communicatiemiddel is tussen sociale netwerken', stelt Jacqueline Smit van Microsoft in een persbericht.
'De inbox is het kloppende hart van het digitale leven van de consument: de updates die verstuurd worden door de sociale netwerken komen via e-mail binnen en voor de meeste mensen geldt dat het bericht in de inbox de aanleiding is om het sociale netwerk weer te bezoeken.'
Nu zijn deze bevindingen geheel in lijn met mijn eigen ervaringen, maar toch blijft de twijfel knagen. Want hoe kwam Microsoft tot deze conclusie? Door 9.000 gebruikers van Hotmail te ondervragen. Anders gezegd: gebruikers van e-mail gebruiken e-mail (en in hun inbox krijgen ze tegenwoordig ook berichten van sociale netwerken binnen).
Echt interessant zou het pas worden als er onderzoek werd gedaan onder die jongeren die geen e-mail meer gebruiken of het nog nooit hebben gebruikt. Of zouden die dan toch alleen maar een hersenspinsel zijn van doorgedraaide trendwatchers?