Camera in iPod Touch vrijwel zeker

Camera in iPod Touch vrijwel zeker

Update: 29 april 2018 om 04:00
Praat mee!

De bekendste Apple-insider zegt ook dat de iPod Touch binnen een paar weken een camera krijgt, plus een beter scherm.


Apple-watcher John Gruber van

Daring Fireball

is er eentje om nauwlettend in de gaten te houden. Zijn voorspellingen blijken vaak bij het rechte eind. Zo lekte hij de komst van de

Magic Trackpad

, voorzag hij dat de iPad

pas in 2010

zou uitkomen en had hij

de specs

van de iPhone 3G goed. Enzovoort.



Diezelfde Gruber zegt nu - in

een bericht

waarin hij de 5-inch mini-tablet

Dell Streak

afkraakt - dat de nieuwe iPod Touch al over 'een paar weken' verschijnt. De Touch krijgt volgens hem twee ingebouwde cameraatjes voor videobellen met FaceTime. Ook krijgt de iPod Touch een Retina Display, net als in de

iPhone 4

. Normaal komen de nieuwe iPods pas half september, maar het kan dus dit keer wat eerder worden, zoals we maandag ook

meldden

.



De geruchten over de Facetime-camera kwamen eerder uit Brazilië, maar lijken nu dus erg aannemelijk. Vorig jaar op 09-09-09

kreeg

de iPod Nano een videocameraatje, nu is de iPod Touch (eindelijk) aan de beurt. Bellen met Facetime op de iPod Touch gaat overigens

via e-mailadressen

, zo werd deze week ook duidelijk. Logisch: de iPod heeft immers geen telefoonnummer. Maar vragen 'op welk mailadres kan ik je bellen?' wordt wel even wennen...

Video