
Camera in iPod Touch vrijwel zeker
De bekendste Apple-insider zegt ook dat de iPod Touch binnen een paar weken een camera krijgt, plus een beter scherm.
Apple-watcher John Gruber van
Daring Fireballis er eentje om nauwlettend in de gaten te houden. Zijn voorspellingen blijken vaak bij het rechte eind. Zo lekte hij de komst van de
Magic Trackpad, voorzag hij dat de iPad
pas in 2010zou uitkomen en had hij
de specsvan de iPhone 3G goed. Enzovoort.
Diezelfde Gruber zegt nu - in
een berichtwaarin hij de 5-inch mini-tablet
Dell Streakafkraakt - dat de nieuwe iPod Touch al over 'een paar weken' verschijnt. De Touch krijgt volgens hem twee ingebouwde cameraatjes voor videobellen met FaceTime. Ook krijgt de iPod Touch een Retina Display, net als in de
iPhone 4. Normaal komen de nieuwe iPods pas half september, maar het kan dus dit keer wat eerder worden, zoals we maandag ook
meldden.
De geruchten over de Facetime-camera kwamen eerder uit Brazilië, maar lijken nu dus erg aannemelijk. Vorig jaar op 09-09-09
kreegde iPod Nano een videocameraatje, nu is de iPod Touch (eindelijk) aan de beurt. Bellen met Facetime op de iPod Touch gaat overigens
via e-mailadressen, zo werd deze week ook duidelijk. Logisch: de iPod heeft immers geen telefoonnummer. Maar vragen 'op welk mailadres kan ik je bellen?' wordt wel even wennen...














