Rechtszaak wegens oververhitte iPads

Rechtszaak wegens oververhitte iPads

Update: 29 april 2018 om 04:30
Praat mee!

Drie Amerikanen hebben een rechtszaak aangespannen tegen Apple omdat hun iPads niet bestand zijn tegen de hitte.

Volgens de drie raakt de tablet van Apple 'oververhit onder normale weersomstandigheden'. Met name het gebruik in de zon zou tot

problemen

leiden. De iPad-bezitters klagen dat het apparaat zichzelf regelmatig uitschakelt, soms al na enkele minuten. Op die manier maakt Apple de claim dat het gebruik van een iPad net zoiets is 'als het lezen van een boek' niet waar, stellen de drie Amerikanen.

Berichten dat de iPad niet goed bestand is tegen de hitte waren er al eerder. In april plaatste een redacteur van PC Magazine al een foto op Twitter van zijn fonkelnieuwe iPad die het maar 10 minuten had uitgehouden in de zon. Na het apparaat een paar minuten in de ijskast te hebben gelegd, werkte de iPad weer als vanouds.

Of de rechtszaak een kans maakt, valt te bezien. In de handleiding van de iPad meldt Apple namelijk dat het apparaat bij temperaturen boven de 35 graden mogelijk niet goed werkt. 'Hogere temperaturen kunnen ertoe leiden dat de batterij sneller op is of dat de iPad niet meer goed functioneert.' Wel iets om in het achterhoofd te houden als je je iPad meeneemt naar een warm land met Bounty-stranden.

Video