
Game van de week: Shadez
Strategische spelletjes waarin je steeds grotere golven vijanden moet afhouden zijn inmiddels vaste prik: eerder bespraken we hier Harvest en Flash Element TD 2.
Als je begint kun je alleen soldaten recruteren (lees: klik op het pictogram, wacht even en zie hoe het ventje links het beeld in komt lopen). Maar het is ook mogelijk om nieuwe technologieën te ontwikkelen. Dat maakt een flinke aanslag op je budget, maar je krijgt er wel wat voor terug: tanks bijvoorbeeld, die veel sterker zijn dan het voetvolk. Met dit alles moet je wel vaart maken, want rechts in beeld verschijnen steeds meer vijandige troepen.
Bright-factor: Het is niet duidelijk wie heeft verzonnen dat het tof zou zijn om spelfiguren niet in te kleuren, maar slechts te laten bestaan uit zwarte silhouetten die overlopen in de voorgrond. Wel duidelijk is dat steeds meer games het grapje gebruiken. Het titelscherm van Braid was bijvoorbeeld een en al silhouet. En nu is er dus ook Shadez, waarbij de stijlvolle beelden mooi aansluiten op de anonieme, voortmarcherende aard van oorlog. Ziet er goed uit!
platform: browser
prijs: gratis
<font size="1">Shadez</font>
