
Game van de week: Fuel
Noord-Amerika is een extreme wildernis geworden.
Je racet in een gebied van 5000 vierkante mijlen met 100.000 mijl berijdbare weg met motoren, quads, trucks, muscle cars, SUVs en meer. Van de vlaktes van Alaska via Yellowstone Park naar de Rocky Mountains. Overal worden races gehouden en als je een uithoek tegenkomt waar je graag je vaardigheden wilt testen, kun je een nieuwe raceroute aanleggen. De weg is ruw en de omstandigheden door global warming totaal geflipt: onweer, storm en sneeuw is heviger dan ooit.
Bright-factor: Aan de techniek achter Fuel is vijf jaar gewerkt, en dat kun je zien. De makers hebben manieren gevonden om een enorme wereld semi-procedureel te genereren: ze zorgen ervoor dat verschillende ondergronden en wegen overal automatisch goed op elkaar aansluiten. Daar hebben ze vervolgens hevige weereffecten op losgelaten, van enorme tornado's tot zandstormen. Om dat alles zonder haperen in beeld te brengen, zijn twintig detailniveaus ingebouwd, wat betekent dat alles dichtbij tot op de zandkorrel perfect wordt getekend en alles verder weg detail verliest – dat is zo ver weg, dat je het toch niet ziet. Het resultaat moet verbluffend worden.
platform: Windows, Xbox 360, PlayStation 3
release: 2009
<object width="400" height="323"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/iw7tY3r0LsM&hl=en&fs=1"><param name="allowFullScreen" value="true"><embed src="http://www.youtube.com/v/iw7tY3r0LsM&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="400" height="323"></object>
<font size="1">Fuel</font>