fallback image X-bike is minimalistisch vouwfietsje

X-bike is minimalistisch vouwfietsje

Update: 29 april 2018 om 15:51
Praat mee!

Je ziet in de trein een keur aan kleine vouwfietsjes, maar deze is wel het toppunt van minimalisme.

Het vouwen van de

X-bike

is geïnspireerd op een schaar. Gewoon dubbelklappen dus. Simpeler kan echt niet, totdat je het stuur ziet. Dat draait namelijk niet, en dat zou ook weinig nut hebben want er is geen voorvork waaraan normaal het voorwiel vastzit. Het voorwieltje draait met behulp van kabels. In praktijk stuur je waarschijnlijk vooral met je kont, zoals je dat eigenlijk meestal al doet.

De X-bike heeft met maar twee stangen er toch eentje minder dan zijn voorganger Strida.


<font size="1">Een paraplu is nog lastiger mee te nemen</font>

Video