fallback image iPhone wordt businessfähig, niks over Nederland

iPhone wordt businessfähig, niks over Nederland

Update: 29 april 2018 om 18:26
Praat mee!
hoofdredacteur

Apple presenteerde vannacht de iPhone Software Development Kit.

De kit stelt derden in staat applicaties te ontwikkelen voor op de iPhone. Een beta-versie is gratis te

downloaden

. De applicaties worden vanaf juni aangeboden via iTunes bij de release van de iPhone 2.0 software. Die bevat ook ondersteuning voor Microsoft Exchange. Apple zet hiermee de deur open voor zakelijke gebruikers en is een directe aanval op de in die kringen populaire Blackberry telefoons.

Het kost 99 dollar om applicaties aan te bieden via iTunes. Deze distributie doet denken aan Installer.app, de meest toegevoegde applicatie op gekraakte iPhones die gebruikers (gratis) toegang geeft tot nog meer applicaties, zoals MobileScrobbler voor Last.fm en MobileRSS. Tijdens de presentatie viel helaas geen woord over de roll-out van de iPhone in bijvoorbeeld Nederland, of over de 3G-versie.

Video