
'Te weinig hulp voor game-junks'
Privé-klinieken zitten vol met gameverslaafden.
De overmatige gamers moeten wel naar de dure privé-hulp, want de ggz-instellingen
doen niks. Game-verslaving is namelijk niet officieel erkend door de ambtenarij. Intussen blijven spelproducenten hun games zo verslavend mogelijk maken. Maar niemand weet precies hoe groot het probleem van gameverslaving is,
blijktuit een documentaire van Zembla (zondagavond, Ned2).
'Omdat reguliere GGZ-instellingen geen specifiek afkickprogramma hebben voor gameverslaafden, zijn mensen al snel duizenden euro’s kwijt bij privé afkickklinieken', aldus Zembla. Documentairemaker is Daan van Alkemada, die ook wel eens camerawerk voor Bright.nl doet.
Bij ict-bedrijf Ordina maken ze medewerkers trouwens al gameverslaafd onder werktijd.














