fallback image Safari voor Windows, Web 2.0 voor iPhone

Safari voor Windows, Web 2.0 voor iPhone

Update: 29 april 2018 om 22:03
Praat mee!
hoofdredacteur

Na iTunes is de nieuwe versie van Apple's browser Safari nu ook te gebruiken onder Windows.

Dat maakte Steve Jobs vanavond bekend in San Francisco. De beta werkt op zowel XP als Vista. Jobs beweert dat Safari tot twee keer sneller is op Windows dan Microsoft's eigen Internet Explorer en anderhalf keer zo snel als Firefox. Safari was tot nu toe op de Mac een slordige geheugenslurper, maar deze beta lijkt inderdaad sneller. Op mijn Mac dan. Ander nieuws:

Leopard

, versie 5 van MacOS X, verschijnt in oktober en telt ruim 300 verbeteringen. En de

iPhone

, die in de VS op 29 juni op de markt komt, staat toch open voor Web 2.0-toepassingen van derden. Op die manier probeert Apple aansluiting te houden bij de cutting edge op internet. Dat wil met Apple's eigen dienst

.Mac

nog steeds niet zo vlotten. De

gelekte speech

zat er dus helemaal naast.

Video