
Netflix test reclames tussen afleveringen: kijkers woedend
Netflix test het uitzenden van promovideo's tussen de afleveringen van series door. Slechts een klein deel van de Netflix-abonnees krijgt de reclames voorgeschoteld, maar die groep reageert niet bepaald enthousiast.
De streamingdienst maakt met de promovideo’s reclame voor andere series en films waarvan Netflix vermoedt dat de kijker er geïnteresseerd in is, schrijft TechCrunch.
Netflix test de nieuwe aanprijzingen naar eigen zeggen uit bij een ‘klein percentage’ van zijn abonnees.
Reclame overslaan
Volgens Netflix kunnen kijkers tijdens de reclame op elk moment op een knop drukken om de reclame over te slaan.
Veel abonnees van Netflix lijken de promovideo’s desondanks maar matig te kunnen waarderen, blijkt uit de reacties op het populaire internetplatform Reddit.
Zo zijn er mensen die dreigen hun abonnement op te zeggen wanneer zij advertenties voorgeschoteld krijgen, en wordt Netflix-ceo Reed Hastings geciteerd uit een interview van eerder dit jaar waarin hij zegt dat Netflix nooit advertenties zal tonen tijdens een film of een aflevering van een serie.
'Betalen om ongehinderd te kijken'
Gebruikers zitten niet te wachten op onderbrekingen als ze een potje willen bingewatchen, blijkt ook uit reacties op Twitter.
"Mensen zijn vaak naar Netflix ‘gevlucht’ omwille van die ellendige verfoeilijke storende tv-reclames en betalen om ongehinderd te kunnen kijken", twittert Dominiek Cottem bijvoorbeeld.