Sonos heeft eindelijk dit probleem met zijn app opgelost

©Sonos

Sonos lost weer een groot probleem met zijn app op
31 juli om 21:19

Speakerfabrikant Sonos heeft in mei een grote update voor zijn app uitgerold. Veel gebruikers waren daar niet blij mee, omdat meerdere functies leken te zijn verdwenen. Sonos probeert dat intussen recht te zetten, maar de laatste update zorgde meteen voor nog meer kopzorgen.

Sonos heeft eerder deze maand een update uitgebracht. Een aantal functies die verdwenen waren, zoals ondersteuning voor lokale muziekbibliotheken en volume-instellingen voor de slaap-timer, zijn weer teruggekeerd. 

Maar gebruikers die de update op iOS hebben gedownload, kregen meteen te kampen met een nieuw probleem. De Sonos-app verbruikte na de update veel meer energie dan gewoonlijk. Sommige gebruikers melden een stroomverbruik van tot 90 procent, ook wanneer de app niet actief wordt gebruikt. Ook klagen ze dat hun iPhone te warm wordt door het hoge energieverbruik.

Update na de update

Sonos schakelde deze keer snel en heeft vandaag een update uitgebracht die het probleem moet oplossen. Toch is de timing van het probleem wat ongelukkig. Vorige week verontschuldigde Sonos-topman Patrick Spence zich nog voor de ontbrekende functies in de nieuwe app. Hij zei toen dat het bedrijf er alles aan doet om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Meer verbeteringen

De komende tijd verschijnen er iedere twee weken nieuwe updates voor de Sonos-app. In augustus en september wordt onder meer het alarm verbeterd en verandert de interface van de app. In oktober komen daarna nieuwe functies voor de wachtrij en het bewerken van playlists. 

Lees meer over smart home en mis niets met onze nieuwsbrief.